Znieczulenie komputerowe

Historia znieczuleń sięga starożytności. Pierwsze znieczulenia sporządzano z ziół takich jak opium czy marihuana. Dopiero w XIX wieku zaczęto przeprowadzać badania nad efektywnymi środkami znieczulającymi. W 1800 roku brytyjscy chemicy Humphry Davy i Thomas Beddoes stwierdzili znieczulające właściwości podtlenku azotu (tzw. „gazu rozweselającego”), jednak w tamtych czasach był jedynie wykorzystywany do rozrywek. Pierwszym, który wykorzystał go do znieczulenia był amerykański dentysta Horace Wells. W 1844 użył on podtlenku azotu podczas ekstrakcji zęba, lecz ponieważ pacjent był młodym, dobrze zbudowanym mężczyzną, nie było ono całkowicie skuteczne i pacjent krzyczał (później przyznał, że nie z bólu, a szoku), co wpłynęło na negatywny odbiór metody.

W dzisiejszych czasach stosujemy nowoczesne metody oraz środki znieczulające takie jak lidokaina, mepiwakaina czy artykaina. Zmienił się również sposób ich podawania.

W naszym gabinety stosujemy bez strzykawkowe urządzenie CALAJECT™. Jest to nowoczesne urządzenie duńskiej firmy RONVIG do bezbolesnego znieczulenia sterowanego komputerowo.

Sekretem działania systemu są inteligentne rozwiązania pozwalające na delikatne wprowadzanie roztworu znieczulającego.

CALAJECT™ idealnie kontroluje parametry przepływu środka znieczulającego zgodnie z ustawieniami wybranego programu. Zabezpiecza w ten sposób przed bólem powodowanym rozpieraniem tkanek. Nawet znieczulenia podniebienne mogą być wykonywane bez uczucia dyskomfortu i bólu.

Ten sposób znieczulania jest zupełnie bezpieczny. Może być stosowany zarówno u dorosłych, dzieci, ciężarnych jak i osób obarczonych chorobami ogólnoustrojowymi.

Poszukujesz
Stomatologa?

Zawsze przyjmujemy nowych pacjentów!

Wierzymy, że zapewniamy najlepszą możliwą opiekę wszystkim naszym pacjentom.